Det är inte alltid lätt att sätta fingret på varför man tycker om en person, en bild, eller ett varumärke. Det kan vara att vissa färger känns bra, eller att man tycker om hur någon klär sig i en bild. Eller så tycker man om känslan, doften, eller atmosfären när man går kommer till ett visst ställe. Hur som helst så tycker man om att dela med sig om vad man tycker om till andra människor, och enligt en undersökning i slutet av 2017 av Sprout Social så nämner 1 av 3 konsumenter ett varumärke när de delar med sig av personliga milstolpar på sociala medier.
Så på vilka sätt kan man nå hela vägen fram till sin målgrupp och säkerställa att de kommer ihåg och tycker om ett varumärke? Och vilken färg visualiserar egentligen känslan av lycka och optimism? Hur kan man presentera ett koncept som kan inspirera till diskussion och delande på sociala medier? Vilket typsnitt passar bäst till menyer i ett café som har lite av en ”hemma hos”-känsla? Var ska man annonsera för att få in fler kunder om man är en etablerad städfirma i Malmö-trakten? Varje företag är unikt och behöver en unik strategi för att nå ut till rätt målgrupp.
Komdit kommer lära känna just era styrkor, förutsättningar och möjligheter, och ta fram en strategi därefter för att göra det lätt för folk att tycka om ert varumärke. Oftast innehåller denna strategi nyttjandet av en kombination av flera olika kanaler såsom marknadsföring via sociala medier, content, influencers, word-of-mouth, video, med flera.
Vi använder grundläggande verktyg för att analysera besökarstatistik på webbplatsen.