Ert varumärke är mer än bara er logotyp, men om logotypen är dålig spelar det andra ingen roll. Varumärken och logotyper är hur som helst verktyg för att få människor att enkelt känna igen en vara, ett företag eller en organisation, och även få en insikt i dess personlighet och intentioner.
Enligt statistik från Colorcom kan en ”signaturfärg” förbättra ett varumärkes igenkänning med 80%. Flertalet studier som den här och den här visar även hur människor associerar färger med olika känslor och reaktioner, och när en rapport från Rochester Institute of Technology visar att 65% av alla köpbeslut på något sätt handlar om färg, så förstår man hur viktigt det här med att välja rätt färger är. Man får alltid ta studier och rapporter med en nypa salt, men vilken eller vilka färger man väljer att associera till sitt företag spelar med stor sannolikhet en betydande roll i kunders inköpsbeslut.
Komdit arbetar med både nystartade och väletablerade företag för att bygga upp, förbättra eller förnya varumärken med fullständiga grafiska profiler som börjar med logotyp och färg(er) för att sedan innefatta allt från visitkort och skyltar till annonser och nyhetsbrev.
Vi använder grundläggande verktyg för att analysera besökarstatistik på webbplatsen.